We are Malaysians!

We are Malaysians!

Monday, October 13, 2008

Warga Sunshine, sila ber-hati2

Oh ni serious oke aku tak merapik. Aku tulis kat sini sebab tak reti pakai yahoo group.

*

Kejadian 1
Hari Khamis malam Jumaat 9 Oct lalu. Dalam pukul berapa tah la tak ingat. 12-1 pagi gurai. Aku (Akmaliyana) jalan dari belakang tempat basikal menuju ke tempat main basket. Bila jalan tuh. Aku nampak ada orang dekat tempat parking kereta. Kat jauh sana Odesi, Accord. Bukan tepi2 tempat keta Wan Bazlan salalu parking.

Orang tu lelaki. Dia nampak aku. Dia blah. Dia jalan relaks. Dia pandang aku buat tatau. Aku pun buat tatau balik. Masa tu aku jauh lagi. So aku tak nampak la muka dia, ketinggian dia.

Kejadian 2
Sealam (Hari Ahad. Hari same pergi raye rumah Kak Hanny). Aku (Akmaliyana) dengan
Alan balik dari 7e. Bila masuk ke perkarangan sunshine. Tibe2 ade orang lari dengan kelajuan orang berjogging keluar dari tempat keta belah sane.

Dia pakai baju hitam. Seluar hitam. Bertutup muka dengan tuala. Tapi aku tak boleh nak kata orang yang sama dengan kejadian 1.

Aku, Alan memula ingat budak sunshine duk melepek kat luar situh. Tapi orang luar tuh. Bukan nihonjin duduk hujung sane. Aku, Alan tengok jelah dia lari. Siap lari tengah2 antara kitarang lagi. Kekeke eh tergelak pulak. Kitorang rasa ayashi. Tapi tak jerit HOI! ke. Tak rasa nak kejar orang tu ke. Lagipun dia lari macam berjogging. Bukan lari menggelabah ke. Ntah Alan ni. Tak lari pulak dia g kejar orang tu. Kekeke. Tapi abunai lah mana tau tah2 orang tu ada pisau ke.

Alan dah panic. Takut-takut-takut katenye. Aku releks je. Tapi 5 minit pastu baru aku ter-ingat kejadian 1. Lepastu baru aku bimbang.

*

Hoh tak?

Berhati2 lah rakan2 sekilain. Kunci pintu ke ape ke.

14 comments:

bacteria said...

ninja kot?? dah sume pakaian hitam.. huhu..

Lady Caca said...

KEkekekke. Kot la.

*

Hoh kau ni bacteria. Kitarang tengah takut ni. Kekekek.

beruangbuncit said...

fikiran optimis aku mengatakan yg dia tu mungkin org yg ada kaitan dengan proses penyimenan longkang hujung tuh. maybe dia nk check balik. siang dia busy kot.

sebaliknya. maybe dia nk curi radio kete. takpun dia tu stalker drogba. dia nk skodeng drogba kot tingkap atas drogba tuh. sbb tu dia dok hujung sana. stalker drogba lelaki. huh bahaya tuh.

beruangbuncit said...

bagus juga ada alan dan akmal, adib dan nas yang menjaga perkarangan sunshine lewat malam.

bacteria said...

perogol bersiri kot? eh, tp kat jepun ada ke kes mcm tu?

Lady Caca said...

Optimis tu tidak bergitu ber-logika la yahuuBB.

Apepun berhati2 la. Terutama nye Drogba. Aku risaukan Drogba dah ni.

Anonymous said...

Malam tu aku takut tido bilik gori sorang2 sebenarnye.. tapi kang tinggal bilik gori takde orang kang ape2 barang ilang la plak..

eh,tapi klo aku ada pon, aku tido bukan sedar..

akmal lupa nk cite pasal kucing yat ber pelik pelikan di dinihari yg sama pakcik kepala oren datang menerjah sunshine..

tak dilupakan.. cerita2 seram dari shahrul dan bambang.. minggu depan aku tak datang sunshine.. suh adip ngan nas ahmad plak buat rondaan susulan..

Lady Caca said...

Habisla aku kena rukun tetangga sorang2

cucutokjanggut said...

kan elok kalo lelaki tuh tolong amik sampah kat blakang sunshine..

drpd dok bdiri tak wat pape kat c2..

::NaS:: said...

haa ni lg satu cerita minggu ni.jgn xtau fizah,sampah kt blakang sunshine tu dh diangkut.
kurang la skit bau-bauan utk minggu ni

Lady Caca said...

Haha tergelak pula saye.

dena said...

sape yg angkt? org minyak tu ek..

Lady Caca said...

KAKAKAKA.

Adoilah.

ps : Ailevyu Dena. =D

dena said...

ehehe..malu la cekk~~
jgn lupe kunci pntu tau sblum tdo kak akmal..