We are Malaysians!

We are Malaysians!

Wednesday, October 8, 2008

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Dari kami 4U2C

*

Saye tak pandai ber-blog menggunakan style ber-diari.. Jadi biar gambar menceritakan segalanye.

*

Malam Raye


Semayang2. Takbir2. Bincang2 Halal BiHalal Version Malaysia.

Pagi Raye

Semayang raya, Takbir dekat tempat beser. Ramai pulak IndonesiaN time nih.


Lepas tu raya ker rumah depan tu. Hoh lepak la seround dua.


Malam pulak pergi raya dekat Yamaguchi. Hoh tahun aku dulu, tahun lepas aku, tahun kemudian tak pernah oke sempai dari Ube datang Yamaguchi beraya. Tapi adalah sebab2 die.

Takde ape. Saje je mengimbau sejarah.

Raye BesarBesaran Hari Ahad

Raya besar2 an di hari Ahad. Kemian banyak makanan. Sampai tak tahu nak makan mana satu. Rugi rasanye. Banyak sangat makanan bes2 samapi tak boleh nak enjoy setiao satu makanan.

*

Kesian dekat tetamu2 yang datang. Tunggu2 punyala tunggu sampai majlis habis. Last2 kena tolong kemas. Kekekeke. Cadangan aku. Lepas ni kalau ada event. Bagitau la tetamu kalau nak balik dulu takpe. Sebab dalam budaya kita takpe je balik sebelum kenduri habis (eh yeke? yerasanye). Takpun lepas ambik gambar ramai2. MC bitau la dekat mic tu cakap terima kasih sudi datang kbye. Kelakar rasanye tetamu pun lap2 meja. Kikiki.

Just my 0.02cents.

*

Lepas ni raya dekat rumah kak Hanny pulak. Kak Fitriah punya rumah bile lagi. Kikikiki. Juga Open House Sunshine. Tanak buat ke. Hihi.

*

Gambar gotong royong cucuk sate, potong2 bawang, dll ada dalam camera saye. Tapi di mana dia, camera canon saya? Sape nampak angkat tangan.

*

Ktuje bye. Hoh berapdet juga blog nin.

20 comments:

fauzi said...

yea..raye taun ni lg best dr dulu..
sape sokong ??
hehe..

Lady Caca said...

APsal tahun ni best? Sebab 1 Nen Sei ke, budak Kousen ke, JAD? Ke nantonaku bes?

Sebab budak kousen kot. KAKAKAKA. Ops sory tergelak gila pulak. Kikiki.

*

Tapi bagi aku.. Semua benda pun tahun ni bes. Hoh kesian.

Anonymous said...

aku tak penah join halal bi halal.. sebab taun lepas takde.. masa 3 nen aku blagak ngan korang.. tapi skrg tidak lagi.. aku rasa best datang ube.. nantonaku bes.. hahahaha.. tipu je.. tak la best mana.. tapi nk datang sbb busan..

Lady Caca said...

Ha datang la kau seminggu sekali. Kekekek.e

Anonymous said...

ko support tambang aku..nescaya aku datang tiap2 mggu.. sebenarnya ko suka aku datang kan?haha

Lady Caca said...

Siot je. Nanti aku fikir nak jawap ape.

*

Aku tak suka la kau datang. Nanti aku kena lepak2 ngan kau. Kau asek2 nak duduk2 ngan aku. Asek2 nak aku jeeeeeeeeee yang layan. Susah oke. AKu nak ber-sosial dengan kawan2 lain pulak.

KEkekekek.

bacteria said...

Huhu.. raya di perantauan.. mesti esoh menagis kt bilik sensorang..

nway aku dah letak radio box blk.. :D

Lady Caca said...

Bacteria : Nages takde boifren. kikiki.

beruangbuncit said...

bes ke taun ni? aku rasa sama je. mlm bakar sate, esok pg makan pastu blah. aku rasa taun lepas masa kat umah kak dyana lagi bes. siap dpt duit raya. walaupun sempit2 tp bes. aku tak ske raya kat dewan kot. poji rasa bes sbb makanan terlebih byk kot.

Lady Caca said...

Bes beraktiviti la aku rasa. Sebelum ni aku tak join potong ayam, cucuk sate. Setakat carek2 ayam soto kat rumah kak Diana.

Masa hari Ahad tu boleh la tahan sumanna-katta.. Layan bergambar je lah kot.

Yep betul2. Aku pun lagi suka beraya dekat rumah. Lagi bersantai. Kat dewan tak bes. Tak boleh duduk ber sile.

bacteria said...

ala esah.. kat m'sia nih ramai tunggu u.. u balik sini je silap2 boleh pasang 6.. waduhh..

fauzi said...

alan,aku tau nape ko best dtg ube..
jeng2x....

Anonymous said...

eh,poji plak tau apsal aku best.. apa2 pon raya ngan korang lagi best dari aku pegi kelas.. tak pon dok bilik sorang2.. paling kuat pon aktiviti buleh buat, pegi bilik kairudin tgk dia tgh main psp..

Lady Caca said...

Tipu dose mati sekse tau Alan.

Lady Caca said...

Bacteria - Hoh tul ke. Pasang 6 tu. Sorang aku nak mintak kasut, sorang mintak baju, sorang sponsor makan. Hoh Heaven~

bacteria said...

ceyh.. berangan mengalahkan anak raja la kamu ni esoh.. hoh!

Lady Caca said...

Bacteria - La. Kate player. Kekekeke.

Zwan said...

err... guys ...did u miss someone ? .

nota ibu kaki :
miss bukan bermaksud rindu dlm konteks ayat di atas

Lady Caca said...

Macam takde je. Kikiiki.

fauzi said...

lalala~~